De Bijbel in beeld in 66x10 minuten - Jim George

Gebruik jij wel eens handboeken bij het lezen van de Bijbel? Wanneer je hierboven op de link 'Hulpmiddelen bijbellezen' klikt, vind je een aantal suggesties.
Het handboek 'De Bijbel in beeld in 66x10 minuten' van Jim George is een eenvoudig boek maar een geweldig hulpmiddel om op een snelle manier een overzicht te krijgen van ieder boek van de Bijbel. Wat zul je ontdekken…
  • Het belangrijkste onderwerp en de hoofdlijnen van elk Bijbelboek
  • Mannen en vrouwen Gods en wat je van hen kunt leren
  • De belangrijkste gebeurtenissen van de Bijbelse geschiedenis en hun betekenis
  • Persoonlijke toepassingen voor geestelijke groei en voor het leven van iedere dag

Je zult ontdekken dat dit een helder, praktisch en boeiend handboek is. Als je meer van de Bijbel wilt weten en meer zegen wilt ontvangen bij het bestuderen van Gods Woord, is dit een boek dat je daarbij zeker zal helpen.

Jim George, auteur van o.a. Een man naar Gods hart, is afgestudeerd aan Talbot School of Theology. Gedurende 25 jaar heeft hij verschillende pastorale taken vervuld en gedoceerd aan The Master’s Seminary. Hij en zijn vrouw Elizabeth, zijn vijfenveertig jaar getrouwd en ze hebben kinderen en kleinkinderen.*

*in juli 2023 is Jim George overleden

Reacties

  1. Ik pak nog wel eens de concordantie. Daarnaast ben ik geabonneerd op bijbel.nl. Daar haal ik informatie vandaan en kan ik diverse vertalingen naast elkaar lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik zo'n boek eigelijk nooit, ik heb een studiebijbel met heel veel aantekeningen erin. Mijn man gebruikt De Lion Handbook bij de Bijbel.... ook heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De Studiebijbel gebruiken wij hier ook Marja maar we hebben ook nog een heleboel andere boeken die de moeite waard zijn om hiernaast te gebruiken.
      Bovenstaand boek is eenvoudig en daarom erg geschikt voor de beginnende bijbellezer.

      Verwijderen

Een reactie posten

Fijn dat je een reactie achterlaat. Deze wordt eerst gecontroleerd dus het kan even duren voor je hem terugziet onder het bericht.